RECURS ACAD TOOLKIT (2ª PART)
Hola, bona vesprada! Benvingudes un dia més a Mestra en formació!
En el post de hui vaig a tornar a parlar-vos del ACAD Toolkit, que com vos vaig explicar en el post de la setmana pasada, aquest es un recurs tangible per a docents creat per Goodyear & Carvalho (2014), Yeoman & Carvalho (2019). I que ens serveix per poder planificar, orientar, analitzar i reflexionar sobre activitats que anem o hem a realitzar a la nostra classe.
Aquesta setmana tornarem a utilitzar l'ACAD a classe, treballant-ho des de la nostra activitat de robòtica i igualtat de gènere. Teníem que pensar quina activitat nova podiem introduir, per millorar aquesta. El meu grup i jo pensarem en afegir codis qr. És a dir, la nova activitat consistiria en algunes de les tarjetes de les dones hi hauria un codi qr, que duria als infants a un joc o activitat a les tauletes.
Aleshores, vam reestructurar i canviar l'ACAD que varem fer la setmana anterior. En la següent foto teniu l'ACAD de la setmana passada:
En la següent foto podeu observar les modificacions realitzades, àrrel de la nova activitat plantejada i una major reflexió:
- L'aprenentatge com participació i negociació de Vigotsky (1978) i Rogoff (2003)
- Aprenentatge a través d'experiencies significatives de Rogers (1969)
- Aprenentatge com construcció activa del coneixement de Piaget (1958) i Bruner (1960)
- Aprenentatge a través de l'exersici i la pràctica de Thorndike (1914)
- Aprenentatge com procès de la instrucció de Bruner (1958) i Miller (1960)
- Aprenentatge com resposta a instrucció programada de Skinner (1938)
- Aprendre a utilitzar habilitats blandes mentre es desenvolupa el coneixement de Adel
Respecte al disseny de tarees de coneixement, incloirem 2 més. El introduir els codis qr i el treball amb les tauletes, va fer que s'ampliara aquesta part amb targetes relacionades amb la imatge i les webs. Aleshores aquest apartat va quedar de la següent forma:
- La realització d'experiments
- Els jocs
- La resolució col·laborativa de problemes
- La composició/creació
- Mitjans basats en la imatge
- Blogs i pàgines web
En espais i recursos, introduirem simplement les tauletes com a nou recurs, per a la nova activitat pensada com a millora.
I finalment en el disseny de la interacció social, introduirem el docent en els rols de persona que mentoritza i de personal que facilita. Ja que quan varem utilitzar aquesta eina, sols vam pensar en la interacció de l'alumnat, no pensarem, que el docent també forma part d'aquesta interacció social i que te uns rols.
Per concloure, dir que, l'utilitzar dues vegades aquesta eina per reflexionar sobre la nostra activitat, ha fet que ampliarem el nostre camp de visió respecte a cadascún dels blocs i d'allò que estavem treballant sense donar-nos compte.
I fins ací l'entrada de hui.
Fins la pròxima!! 👋👋
Comentarios
Publicar un comentario