Entradas

Robòtica educativa i igualtat de gènere 🤖♀

Imagen
Hola benvingudes un dia més a Mestra en Formació 📚!! En el post de hui vos vaig a presentar una proposta d'activitat tecnològica amb el bee-bot, que he preparat en conjunt en unes companyes per fomentar el STEAM en les xiquetes i també per fomentar la coeducació. I així que en un futur s'arribe a una veritable igualtat de gènere en aquests camps i en la resta de feines.  I ara sense més dilació us presente la nostra proposta! La nostra activitat es diu "Inspiring girls" i es una activitat dividida en dos parts i en 7 sesions. Que tindrà una temporalització de 5 setmanes, ja que les tres primeres sesions es faran en una setmana, atès que són introductories, i les quatre sesions que resten estaran repartides a una per setmana, ja que cadascuna hi serà protagonitzada per una dona STEAM.  Els objetius didàctics que volem aconseguir són els següents: Potenciar les STEAM. Introduir als xiquets/es en les noves tecnologies. Descobrir la robòtica. Millorar l'orientació es...

😺SCRATCH😺

Imagen
Hola benvingudes un dia més a Mestra en Formació 📚!! En el post de hui vos vaig a presentar una ferramenta que la podeu trobar online, com bé podeu veure a la foto, aquest recurs es diu "SCRATCH". Vos estareu preguntant "I què és el SCRATCH?"  Doncs bé aquest és una plataforma/comunitat de programació per xiquets i xiquetes més gran del món. I en un llenguatge de programació  amb una interfície senzilla que permet als jóves crear històries digitals, jocs i animacions.  Scratch està desenvolupada per xiquets i xiquetes entre els 8 i 16 anys, però si volem introduir a xiquets i xiquetes més menuts al món de la programació, hi ha una versió simplificada pels infants de 5 a 7 anys, que es diu "ScratchJr", que hi és una app per descarregar a la tauleta o mòbil. Aquesta plataforma promou el pensament computancional i les habilitats en resolució de problemes. També promou l'E-A creatius, auto expressió i col·laboració, i la igualtat en informàtica. És gratui...

ROBÒTICA 🤖 (2ª part)

Imagen
Holaaa!!! Bona vesprada una vegada més a Mestra en Formació!!!  Després d'un paró per el primer període de pràctiques i les festivitats de Nadal, he tornat a classes i aleshores també torne al blog, en les piles recargades i en moltes ganes. En el dia de hui vos vaig a tornar a parlar sobre robòtica.  Com ve vos vaig parlar en la primera entrada de robòtica, introduir aquesta, la programació i el pensament computacional a les aules comportava una sèrie d'avantatges: Estimular la creativitat. Treballar la capacitat de raonament i de pensament crític. Desenvolupar i reforçar les habilitats numèriques i lingüístiques. Fomentar els dots de lideratge i el treball en equip. El dilluns a la classe pràctica, vam tornar a  estar manipulant i aprenent el funcionament de dos robots que serveixen per treballar i desenvolupar el pensament computacional, però aquests robots pel seu nivell de complexitat estan dirigits per alumnat de primària i  inclòs secundària.  El primer r...

STEM I XIQUETES ♀ 👩

Imagen

Aprenentatge-Servei (APS)

Imagen
Benvingudes un dia més a Mestra en formació! En el dia d'hui vos vaig a parlar d'una d'una metodologia d'ensenyament-aprenentatge: L'APRENENTATGE-SERVEI (APS). Abans de definir que hi és, anem a indagar una mica sobre la seua història i creació.  Les primeres notícies de possibles activitats precursores de l'APS, es troben a finals del s.XIX i principis del s.XX a Mèxic. En 1910 va sorgir al país centreamericà una pràctica coneguda com a "extensió universitària" , constituïda com un servei social que s'havia de cursar obligatoriament. Al mateix temps als EE.UU, es va crear un "servei civil" equivalent al servei militar, amb el interès que els joves descobriren maneres de servir el país més enllà del militar. Aquest model va originar diverses formes de serveis socials juvenils que van traspassar fronteres i inclòs un oceà. En l'actualitat aquestes pràctiques hi són en plena expansió i en alguns països, ja hi són més avançats i ja ho ...

ROBÒTICA 🤖

Imagen
Hola! Benvingudes una setmana més a Mestra en formació! Com ja vos vaig mencionar en el post de "La Clase de Miren", les properes entrades anaven a tractar sobre Robòtica, aleshores en aquesta entrada comencem el que és la robòtica i la seua aportació dins de l'aula.  La robòtica, la programació i el pensament computacional hi són en el nostre dia a dia, no simplement alhora de crear un vídeojoc, sinó que hi es útil pels problemes quotidians, com per exemple crear una app que permiteixa fer pagaments en targeta des del mòbil, sense la necessitat de traure la targeta fisicament. L'objectiu de la inclusió  del pensament computacional en els currículums escolars, és impolsar l'aprenentatge per formar als més joves en les competències que els facen passar de consumidors a productors de tecnologia. La introducció en l'aula d'activitats que fomenten el pensament computacional, ofereix una sèrie d'advantatges per l'aprenentatge de l'alumnat: Estimular...

Institucions Educatives de DPD

Imagen
Hola!! Benvingudes un dia més a Mestra en formació! 😊😊   En la entrada de hui vos vaig a parlar de Conecta 13, una institució educativa per al desenvolupament professional. Doncs tant el professorat com els futurs docents del s.XXI a part de necessitar tindre una adequada formació continuada, necessiten conèixer les institucions educatives que s'encarreguen del desenvolupament professional docent.  Hi ha moltes institucions encarregades del DPD, com per exemple "Mundo educa, Fundació Bofill..." entre altres. Però com he mencionat al principi d'aquesta, vaig a parlar de "Conecta 13".  Conecta 13 es una empresa S.L. que va naixer com a Spin-off de la Universitat de Granada al desembre de 2012. Aleshores la seua sede hi és a Granada, però que és d'àmbit estatal i encara hi està en funcionament actualment, tant virtual i presencialment. En ella treballen un equip de unes 10 persones i fan consultories d'empreses i també en centres educatius. A més a mé...