Entradas

RECURS ACAD TOOLKIT (2ª PART)

Imagen
Hola, bona vesprada! Benvingudes un dia més a Mestra en formació!                                    En el post de hui vaig a tornar a parlar-vos del ACAD Toolkit, que com vos vaig explicar en el post de la setmana pasada, aquest es un recurs tangible per a docents creat per  Goodyear & Carvalho (2014), Yeoman & Carvalho (2019). I que ens serveix per poder planificar, orientar, analitzar i reflexionar sobre activitats que anem o hem a realitzar a la nostra  classe. Aquesta setmana tornarem a utilitzar l'ACAD a classe, treballant-ho des de la nostra activitat de robòtica i igualtat de gènere. Teníem que pensar quina activitat nova podiem introduir, per millorar aquesta. El meu grup i jo pensarem en afegir codis qr. És a dir, la nova activitat consistiria en algunes de les tarjetes de les dones hi hauria un codi qr, que duria als infants a un joc o activitat a les tauletes.  Al...

REALITAT AUGMENTADA (AR)

Imagen
Bona vesprada i benvingudes un dia més a Mestra en Formació!! En el post de hui vos vaig a parlar de la Realitat Augmentada o l'AR*, que són les seues sigles en anglès. Aquest tema el varem veure a classe a les últimes sessions i em va causar molta intriga, tot i que no la vaig poder disfrutar molt, ja que moltes de les apps no funcionaven al meu mòbil. La Realitat Augmentada ens permet afegir capes d'informació visual sobre el món real que ens envolta, utilitzant la tecnologia, dispositius com poden ser els nostres propis mòbils, tauletes, etc. Emprar la l'AR ajuda a experimentar vivències que ens aporten uns coneixements rellevants, d'allò que es al nostre voltant, en temps real. És a dir, m itjançant l'AR el món virtual es barreja amb el món real, de forma contextualitzada, i sempre amb l'objectiu de comprendre millor tot allò que ens envolta. Cal esmenar, que quan pensem en AR, pensem en les ulleres d'alta tecnologia, com les que hi ha a la foto del prin...

RECURS ACAD TOOLKIT

Imagen
Bon dia i benvingudes una vegada més a Mestra en Formació! Aquesta setmana us vaig a explicar que és l'ACAD Toolkit. Segurament no sabreu el que hi és, jo tampoc el coneixia fins aquesta setmana. Aquesta ferramenta està dissenyada per a que facen ús d'ella els i les docents. Què és? Per a què serveix? És realment aplicable?   L'ACAD Toolkit, és una eina tangible creada per Goodyear & Carvalho (2014), Yeoman & Carvalho (2019), que serveix per dissenyar, crear i analitzar activitats  d'aprenentatge valioses. El que es pretén aconseguir, és oferir un recolzament als doceents per ser capaços de crear activitats més innovadores i creatives, així com poder identificar possibles errors i corregir-els. Aquesta eina compta amb targetes blaves , que parlen de pedagogies ; verdes , que tenen escrits espais i recursos on desenvolupar les activitats; groges  que són de dissenys de tarees de coneixement ; i taronjes , que parlen del disseny de la interacció social a l'a...

Continuem en programació i robòtica!

Imagen
Benvingudes una setmana més a mestra en formació!! En el post de hui vos vaig a explicar que hem fet al llarg de la setmana a TIC. En primer lloc, el dilluns varem expossar el nostre projecte, que el teniu desenvolupat i explicat a l'anterior entrada, amb el bee-bot a la classe i també la resta de grups expossaren els seus. Després de que cada grup expossara el seu treball, ens dedicarem a anar taula per taula provant els taulells i activitats amb les bee-bots. Cal dir que les activitats i taulells estaven molt bé i divertits, tot i que hi havien aspectes que es podien millorar, i no solament en els de la resta, en el nostre també. Mireu, així us deixe el resultat del nostre taulell: I finalment, el dimecres, tot i que no vaig poder assistir a la classe, em van explicar el que varen fer. Resulta, que al igual que quan vos vaig explicar a l'entrada del Scratch, tornaren a proposar un repte de programació i pensament computacional.  En aquest cas, el repte consistia en programar ...

Robòtica educativa i igualtat de gènere 🤖♀

Imagen
Hola benvingudes un dia més a Mestra en Formació 📚!! En el post de hui vos vaig a presentar una proposta d'activitat tecnològica amb el bee-bot, que he preparat en conjunt en unes companyes per fomentar el STEAM en les xiquetes i també per fomentar la coeducació. I així que en un futur s'arribe a una veritable igualtat de gènere en aquests camps i en la resta de feines.  I ara sense més dilació us presente la nostra proposta! La nostra activitat es diu "Inspiring girls" i es una activitat dividida en dos parts i en 7 sesions. Que tindrà una temporalització de 5 setmanes, ja que les tres primeres sesions es faran en una setmana, atès que són introductories, i les quatre sesions que resten estaran repartides a una per setmana, ja que cadascuna hi serà protagonitzada per una dona STEAM.  Els objetius didàctics que volem aconseguir són els següents: Potenciar les STEAM. Introduir als xiquets/es en les noves tecnologies. Descobrir la robòtica. Millorar l'orientació es...

😺SCRATCH😺

Imagen
Hola benvingudes un dia més a Mestra en Formació 📚!! En el post de hui vos vaig a presentar una ferramenta que la podeu trobar online, com bé podeu veure a la foto, aquest recurs es diu "SCRATCH". Vos estareu preguntant "I què és el SCRATCH?"  Doncs bé aquest és una plataforma/comunitat de programació per xiquets i xiquetes més gran del món. I en un llenguatge de programació  amb una interfície senzilla que permet als jóves crear històries digitals, jocs i animacions.  Scratch està desenvolupada per xiquets i xiquetes entre els 8 i 16 anys, però si volem introduir a xiquets i xiquetes més menuts al món de la programació, hi ha una versió simplificada pels infants de 5 a 7 anys, que es diu "ScratchJr", que hi és una app per descarregar a la tauleta o mòbil. Aquesta plataforma promou el pensament computancional i les habilitats en resolució de problemes. També promou l'E-A creatius, auto expressió i col·laboració, i la igualtat en informàtica. És gratui...

ROBÒTICA 🤖 (2ª part)

Imagen
Holaaa!!! Bona vesprada una vegada més a Mestra en Formació!!!  Després d'un paró per el primer període de pràctiques i les festivitats de Nadal, he tornat a classes i aleshores també torne al blog, en les piles recargades i en moltes ganes. En el dia de hui vos vaig a tornar a parlar sobre robòtica.  Com ve vos vaig parlar en la primera entrada de robòtica, introduir aquesta, la programació i el pensament computacional a les aules comportava una sèrie d'avantatges: Estimular la creativitat. Treballar la capacitat de raonament i de pensament crític. Desenvolupar i reforçar les habilitats numèriques i lingüístiques. Fomentar els dots de lideratge i el treball en equip. El dilluns a la classe pràctica, vam tornar a  estar manipulant i aprenent el funcionament de dos robots que serveixen per treballar i desenvolupar el pensament computacional, però aquests robots pel seu nivell de complexitat estan dirigits per alumnat de primària i  inclòs secundària.  El primer r...